بقعه جوانمرد قصاب ، قدیمی ترین جاذبه تهران

سایت "های هتل" با مجوز آژانس مسافرتی دامون گشت قرن اولین مجموعه ای می باشد که به طور مستقل بخشی از هتل ها را گارانتی نموده و بدون واسطه شما می توانید از خدمات وبسایت و رزرو هتل ها و تورها استفاده نمایید.

بقعه جوانمرد قصاب ، قدیمی ترین جاذبه تهران

۲۸۰ بازديد

کمتر کسی راجب این مکان یعنی بقعه جوانمرد قصاب که یک جاذبه تاریخی گردشگری شهر ری است می داند. این مکان تاریخی عجیب در شهر ری در نزدیکی تهران قرار دارد و داستان های عجیبی نیز دربارش می گویند.

درباره بقعه

این مکان برای بیشتر افراد ساکن تهران و شهر ری آشنا است. هنگام ورود به شهر ری اولین محله ای که وارد آ خواهید شد محله جوانمرد قصاب است. که از قدیمی ترین محله های شهر ری است. این بقعه نزدیک ایستگاه مترو جوان مرد قصاب است. که اکثر ساکنین شهر تهران و ری این نام به گوششان خورده است.

جوانمرد قصاب یک شخصیت افسانه ای و نامدار است اما خیلی ها معتقدند که این شخصیت افسانه ای همان قصاب آملی یا همان ابوالعباس قصاب جوان مرد است. که در ادامه بیشتر درباره اش توضیح می دهیم. این بقعه در زمان قاجار در دوره شاهنشاهی فتحلی شاه ساخته شد. بر اساس روایات و داستان سرایی هایی که وجود دارد مشخص است که جوانمرد قصاب در زمان امیر المومنین زندگی می کرده و محل زندگیش در بغداد بوده است.

بقعه_جوانمرد_قصاب

جوانمرد قصاب

شخصیتی تقریبا افسانه ای مانند آرش و رستم است. برخی ها او را عبدالله پسر عامر بصری از ملازمان محمد حنیفه فرزند امیر مومنان بوده است. یکی دیگر از افسانه ها چنین روایت می کند در قرن نهم شخصی به نام ملاحسین کاشفی، جوان مرد قصاب را در کتاب خود چنین بیان کرده است که از اشخاصی بود که به امام علی علاقه شدیدی داشت. داستان در کتاب ملاحسین چنین نقل شده که کنیزی از جوان مرد قصاب مقدار گوشتی خواسته و قصاب هر گوشتی که به او نشان می داده کنیز او را قبول نمی کرده.

قصاب که از این وضع خسته شده بود پول را به کنیز برگرداند و کنیز که می دانست اربابش ناراحت می شود شروع به گریه کرد. در همین حوالی امیر المومنین آنهارا دید و از قصاب خواست به کنیز رحم کند و به او گوشت بدهد اما قبول نکرد. یکی از اطرافیان به قصاب فهماند که آن فرد حضرت علی بوده، و قصاب به خاطر پشمانی اش یک چشم و دست خود را برید پیش حضرت برد. حضرت علی که پشیمانی را در رفتار و چهره قصاب دید از خدا خواست که قصاب به حالت اول برگردد.

بقعه_جوانمرد_قصاب

دستان های زیادی از جوانمرد قصاب نقل شده حول همین تفسیر اما همه آنها نشان می دهند که قصاب رابطه نزدیکی با امام علی داشته است.

بازسازی بقعه توسط میراث فرهنگی

مردم در قبل از دهه 1330 در این مکان مشغول زیارت بودند و احترام زیادی به این مکان می گذاشته اند. به حدی که باید صبح خود را با زیارت این بقعه شروع می کردند و مشغول به کار می شدند. اما متاسفانه در دهه 50 و 60 فراموش شد و کم کم تخریب شد. بعد از ساخت مترو در این منطقه بقعه توسط میراث فرهنگی دباره بازسازی شد و حیاطی زیبا به این بقعه اضافه شد.

این اثر ملی در سال 1377 با شماره 2002 به ثبت ملی رسید.

بقعه_جوانمرد_قصاب

هتل های نزدیک بقعه

برای رزرو هتل در تهران کسانی که می خواهند هتلشان به بقعه نزدیک باشه باید بگویم به دلیل دوری بقعه جوانمرد قصاب از شهر نزدیک ترین هتل از بقعه در فاصله 10 کیلومتری قرار دارد.

  • هتل سیب تهران: فاصله 8.9 کیلومتری
  • هتل پرشیا 2: فاصله 9.2 کیلومتری
  • هتل اخوت تهران: فاصله 10 کیلومتری
  • هتل مهر تهران: فاصله 10.2 کیلومتری
  • هتل فارس تهران: فاصله 10.5 کیلومتری
  • هتل آرمان تهران : فاصله 10.8 کیلومتری
  • و...

این هتل ها جز هتل های خوب و قیمت مناسب در نزدیکی بقعه جوانمرد قصاب است که می توانید از طریق سایت hihotel رزرو کنید.

هزینه اقامت در هند

اقامت در هند تنوع بالایی دارد، شما می توانید بنابر بودجه و نوع سفری که دارید محدوده انتخاب بین هتل های پنج ستاره تا هتل ها و هاستل های ارزان قیمت کوله گردها را انتخاب کنید. این نکته را توجه داشته باشید که در فصل هایی که به قول معروف به آنه high season (اوایل اکتبر تا فوریه) گفته می شود قیمت هتل ها در این کشور افزایش می یابد. هاستل‌ها در هند قیمت‌های پایینی دارند. با پرداخت شبی ۱۰۰ روپیه می‌توانید در یک هاستل اقامت کنید اما امکانات هاستل‌ها معمولا بسیار محدود است. هتل‌های ارزان به مراتب از هاستل بهتر هستند.

در ادامه ما لیستی از حدود قیمت هتل ها  در کشور هند بنابر کیفیت و استاندارهایی که دارند را ارائه می دهیم.

هتل های دو ستاره  ۱۵۰.۰۰۰ تا ۳۰۰.۰۰۰ تومان

هتل های سه ستاره ۲۰۰.۰۰۰ تا ۴۰۰.۰۰۰ تومان

هتل های چهار ستاره ۵۰۰.۰۰۰ تا ۷۰۰.۰۰۰ تومان

هتل های پنج ستاره ۷۵۰.۰۰۰ تا ۱.۲۰۰.۰۰۰ تومان

ادامه مقاله سفر به هند

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.