بازار عرب‌های کیش را بشناسید!

سایت "های هتل" با مجوز آژانس مسافرتی دامون گشت قرن اولین مجموعه ای می باشد که به طور مستقل بخشی از هتل ها را گارانتی نموده و بدون واسطه شما می توانید از خدمات وبسایت و رزرو هتل ها و تورها استفاده نمایید.

بازار عرب‌های کیش را بشناسید!

۲۷۸ بازديد

اگر قصد دارید به یکی از زیباترین نقاط ایران سفر کنید، پیشنهاد ما به شما جزیره کیش است. این جزیره در وسط آب‌های نیگلون خلیج فارس همچون نگینی می‌درخشد. جالب است بدانید یکی از قطب‌های اصلی گردشگری و توریستی در ایران نیز کیش است. محبوبیت کیش به قدری زیاد است که سالانه بیش از نیم میلیون مسافر به آن سفر می‌کنند. جزیره کیش را دیگر همه به مراکز خرید فراوانش می‌شناسند. درست است که جاذبه‌های طبیعی و تاریخی کیش بسیار زیاد هستند. اما برخی از افراد نیز تنها برای خرید از بازارهای متنوع به کیش سفر می‌کنند. لذت خرید، لذتی وصف ناپذیر است به خصوص اگر فضایی با رنگ و بوی سنتی داشته باشد. بازار عرب‌های کیش، قدیمی‌ترین و متفاوت‌ترین بازار در جزیره است. در این مقاله قصد معرفی این بازار زیبا و منحصر به فرد را داریم.

آژانس مسافرتی "های هتل" یکی از آژانس‌های منصف در ایران است. آژانس ما با ارائه تورهای لحظه آخری سبب کاهش هزینه‌های شما خواهد شد. شما می‌توانید با توجه به بودجه خود جهت رزرو هتل در کیش اقدام کنید.

بازار عرب‌های کیش

تاریخچه بازار عرب‌های کیش

کیشوندان یا ساکنان کیش را افرادی با زبان فارسی و عربی و تشکیل می‌دهند. به عبارت دیگر اکثر بومیان قدیمی این جزیره عرب زبان هستند. اما این افراد توانایی صحبت کردن به زبان فارسی را حداقل به صورت نصف و نیمه دارند. بازار عرب‌ها  یا صفین در بافت قدیمی جزیره واقع شده است. بنابراین نیمی از ساکنان آن به زبان عربی صحبت می‌کنند. قسمت عرب نیشین کیش از نظر تاریخی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بازار عرب‌های کیش در سال 1350 در زمینی 2300 متر مربعی ساخته شد و بیش از 50 سال قدمت دارد. این بازار مجهز به 70 فروشگاه و یا غرفه مختلف است. بازار عرب‌ها، بازاری مسقف است که انواع پوشاک و دیگر لوازم  را به فروش می‌رساند. این به بازار به سبک بازار امام رضا مشهد، بازار وکیل شیراز و بازار قدیم قشم است.

مرکز خرید عرب‌های کیش

اجناس غرفه‌های بازار قدیمی

بازار عرب‌ها یک بازار کلی یا مرکزی محسوب می‌شود. به عبارت دیگر یکی از کامل‌ترین مراکز خرید در کیش نیز بازار صفین است. شاید تصور کنید به دلیل تعداد محدود غرفه شاید نتوانید اجناس مورد نیاز خود را از این بازار تهیه کنید. اما این اطمینان را به شما می‌دهیم که در این مجموعه هر نوع اجناسی به فروش می‌رسد. دقت داشته باشید، محصولات مرکز خرید عرب‌ها طبقه بندی شده است. این بدان معناست که شما می‌توانید جنس معمولی و ارزان قیمت را خریداری کنید.

به صورت کلی در 70 غرفه این فروشگاه می‌توانید پوشاک مردانه و زنانه و کودکانه، کیف و کفش، عینک، شکلات، حوله، ادکلن، پارچه، قهوه، شلوار، شال، روسری و... وجود دارد. علاوه بر این از مرکز خرید صفین می‌تواند لوازم برقی، تزیینی، موبایل، خانگی، خوراکی چون قهوه و شکلات و... را نیز تهیه کنید.

کلاس قیمت یا هزینه اجناس مرکز خرید صفین

بازار قدیمی یا مرکز خرید صفین یکی از ارزان‌تر مراکز خرید در جزیره است. در واقع  شما می‌توانید با توجه به بودجه خود اجناسی با کلاس قیمت متوسط و ارزان را تهیه کنید. خرید سوغاتی یکی از رسوم ما ایرانیان است. در واقع با خرید سوغاتی برای عزیزانمان به آن‌ها نشان می‌دهیم که بیادشان بوده‌ایم. در سال‌های گذشته مراکز خرید داخل جزیره اجناس بسیار گران را عرضه می‌کنند. زیرا بیشتر اجناس مارک هستند و قیمت بالایی دارند. با مراجعه به این بازار می‌تواند خریدی مقرون به صرفه داشته باشید.

ویژگی‌های بازار قدیمی جزیره

ویژگی‌های زیادی سبب شده است که این بازار به یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره تبدیل شود. در ادامه برخی از این ویژگی‌ها را می‌آوریم:

  • اهمیت از نظر تاریخی و فرهنگی
  • صحبت کردن به زبان عربی و فارسی
  • مسقف بودن بازار جهت جلوگیری از آفتاب
  • عدم تغییر در سبک و معماری بنای بازار
  • تنوع بالای محصولات و قیمت بسیار مناسب
  • نزدیکی به دریا و جاذبه‌های دیدنی دیگر جزیره
  • ساعت کاری در صبح و بعد از ظهر( 1تا 12- 16 تا 22)

 

موقعیت جغرافیایی بازار صفین کیش

بازار عرب‌های کیش از سری جاذبه‌های فرهنگی جزیره محسوب می‌شود. این مرکز خرید در استان هرمزگان، جزیره کیش در شمال غربی جزیره و منطقه بوکی نشین واقع شده است. در واقع منطقه بومی نشین نیز به شهرک صفین شناخته می‌شود. در نزدیکی این بازار هتل‌ها و جاذبه‌های بسیاری وجود دارد.

جاذبه‌های نزدیک به بازار عرب‌های کیش عبارتند از:

  • پارک ساحلی میرمهنا
  • رستوران توتی فروتی
  • شهر زیر زمینی کاریز
  • خانه بومیان کیش

هتل‌های نزدیک بازار عرب‌های کیش عبارتند از:

  • گراند هتل کیش
  • هتل ترنج کیش
  • هتل صدف کیش
  • هتل لوتوس کیش
  • هتل آنا کیش

شما می‌توانی با رزرو تور کیش در آژانس "hitour24" با وسیله نقلیه عمومی از این مرکز خرید دیدن کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.