پارک لاله ، قدیمی ترین پارک مرکز شهر

سایت "های هتل" با مجوز آژانس مسافرتی دامون گشت قرن اولین مجموعه ای می باشد که به طور مستقل بخشی از هتل ها را گارانتی نموده و بدون واسطه شما می توانید از خدمات وبسایت و رزرو هتل ها و تورها استفاده نمایید.

پارک لاله ، قدیمی ترین پارک مرکز شهر

۲۶۹ بازديد

تمام ساکنین پایتخت و افرادی به پایتخت سفر کرده اند نام پارک لاله را شنیده اند. این پارک جز اساسی ترین و بزرگترین پارک های سطح شهر است که مردم برای استراحت و تفریح به این پارک می روند. این پارک جز جاهای دیدنی تهران محسوب می شود. در این مقاله می خواهیم راجب بوستان لاله و رزرو هتل تهران که نزدیک پارک باشد صحبت کنیم.

تاریخچه پارک لاله

این پارک در سال 1345 در زمان پهلوی دوم و با فرمان همسر پادشاه ساخته شد. نام این پارک در قبل انقلاب به نام باغ جلالیه بود، اما بعد از انقلاب به نام بوستان لاله تغییر کرد. در قدیم این منطقه نظامی ایران بود و زمین آن به نام میدان اسب دوانی جلالیه شهرت داشت، و برای رژه ارتش مورد استفاده قرار می گرفت.

تاریخچه بوستان لاله

امکانات تفریحی و ورزشی پارک

در این پارک به مسائل ورزشی و تفریح بچه ها توجه ویژه ای شده و انواع امکانات مختلف تفریحی و ورزشی را دارد. بخش های مختلف پارک به شرح زیر است:

باغ ژاپنی پارک لاله

باغ ژاپنی در بخش جنوب شرقی پرک قرار دارد و جز زیباترین بخش های پارک به حساب می آید. به دلیل جویبار های مارپیچ و آب نماهایی که دارد به نام باغ ژاپنی نامگذاری شده است.

بوستان لاله باغ ژاپنی

بازارچه پارک

این پارک دارای بازارچه سنتی است که در راسته خیابان کارگر شمال قرار دارد. انواع خوارکی های خوشمزه، فرش، گبه، صنایع دستی، پوشاک، گلدان سفالی از محصولات این بازارچه هستند.

برای رزرو هتل در تهران به رزرواسیون "های هتل" مراجعه کنید.

موزه پارک لاله

موزه ای در نزدیکی بازارچه قرار دارد که در بخش غربی پارک قرار دارد، این موزه هنر های معاصر ایران است و با الهام از بادگیر های کویری ایران ساخته شد. در این ساختمان بسیاری از نقاشی های مدرن دنیا وجود دارد. موزه دیگر در بخش شمالی قرار دارد با نام موزه فرش که جز موزه های دیدنی پارک است.

بوستان لاله مجسمه

کانون پرورش فکری اولین کتابخانه کودکان

مهم ترین بخش فرهنگی آیندگان کانون پرورش فکری و تئاتر کودکان است. تفریح، شادی، یادگیری مطالب آموزنده جزء اصول اصلی این مجموعه است. این کتابخانه اولین کتابخانه کودکان در ایران است.

زمین های ورزشی پارک

امکانات ورزشی پارک بسیار متنوع است، زیرا استاندارد های لازم را دارد. در پارک افرادی را خواهید دید که با فاصله خیلی کم با هم والیبال، گل کوچیک بازی میکنند. زمین والیبال، زمین فوتبال، زمین چمن مصنوعی،باشگاه اسکیت، میز شطرنج از دیگر امکانات ورزشی پارک است. علاوه بر آن انجام ورزش هوازی در هوای پاک، پارک جز تفریحات مردم منطقه محسوب می شود.

بوستان لاله کانون فکری

موقعیت مکانی پارک

محله امیر آباد واقع در منطقه 6 تهران بوستان پارک لاله با مساحت 35 هکتار قرار دارد.

اقامت در نزدیک پارک

اگر می خواهید محل اقامت شما نزدیک پارک باشد باید برای رزرو هتل در تهران، هتلی نزدیک به پارک انتخاب کنید. منطقه 6 تهران در مرکز شهر است و هتل های خوب و معروفی در نزدیکی پارک قرار دارد. هتل ها به شرح زیر است:

برای رزرو هتل یا دیدن قیمت هر شب اقامت آنها می توانید به سایت hihotel مراجعه کنید و آن ها را ببینید، در وبلاگ گردشگری hihotel وضعیت هر هتل به صورت کامل شرح داده شده که می توانید با قراردادن نام آن در کادر جستجو، با هتل مورد نظر به طور کامل آشنا شوید.

بوستان لاله هتل اسپیناس

بوستان لاله هتل اسپیناس تهران

حرف آخر

اگر دوست دارید برای اوقات فراغت به مرکز شهر بروید و از مکان های دیدنی تهران، بازار های تهران، جاذبه های گردشگری تهران و در این میان استراحتی بکنید، پیشنهاد می کنیم از پارک لاله دیدن کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.