پل بسفر استانبول ، طویل ترین پل معلق ترکیه

سایت "های هتل" با مجوز آژانس مسافرتی دامون گشت قرن اولین مجموعه ای می باشد که به طور مستقل بخشی از هتل ها را گارانتی نموده و بدون واسطه شما می توانید از خدمات وبسایت و رزرو هتل ها و تورها استفاده نمایید.

پل بسفر استانبول ، طویل ترین پل معلق ترکیه

۲۷۵ بازديد

هر کسی به استانبول سفر میکند یا رزرو تور استانبول را انجام می دهد. قطعا از بزرگترین پل کابلی ترکیه را دیده است. پل بسفر بین مردم استانبول و ترکیه معروف است و از جمله پل های تاریخی هم به حساب می آید. تنگه بسفر میان دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد و این دو قاره را از هم جدا کرده است. این تنگه به آب های دریای مرمره راه دارد. این پل اولین و تنها راه ارتباط زمینی بخش آسیایی استانبول با بخش اروپایی آن است.

پل بسفر، طویل ترین پل معلق ترکیه

همانطور که گفتیم این پل دو بخش شهر استانبول را به هم متصل می کند. طول این پل 1150 متر است، با عرض 39 متر و ارتفاع 105 متر. ارتفاع قسمت پایینی از سطح آب تا زیر پل حدود 64 متر است. ساخت این پل در سال 1970 شروع شد و در سال 1973 به اتمام رسید.

آدرس: استانبول، بخش اسکودار، محله کوزگونچوک، پل بسفر.

آشنایی با پل بسفر

تاریخچه پل

ساخت پلی بر روی تنگه بسفر برگرفته از دوره هخامنشیان است. هرودوت گوید، داریوش پلی بر روی تنگه بسفر ساخت تا آسیا را به اروپا متصل کند تا سپاهیان سکایی که فرار میکردند را دنبال کنند. پل بسفر جز 4 پل طولانی معلق دنیا محسوب می شود. و اگر آمریکا سه پل طولانی ترش را نمی ساخت. بسفر طولانی ترین پل معلق دنیا محسوب می شد.

تنگه بسفر راهی است میان آب های سیاه و مرمره و پل روی آن راهی میان آسیا و اروپا است.

هنگام رزرو تور استانبول و سفر به این شهر شما حتما از این پل دیدن می کنید.

توجه داشته باشید نمی توانید به صورت پیاده از پل عبور کنید.

تاریخچه پل بسفر

جاذبه های گردشگری تنگه بسفر

در نزدیکی تنگه بسفر علاوه بر پل معروف آن جاذبه بسیاری وجود دارد که در این بخش می خواهیم توضیح بدهیم:

برج گالاتا

ترکیه به دلیل قدمتی که دارد جاذبه های تاریخی بسیاری هم دارد. در نزدیکی تنگه بسفر یکی از تاریخی ترین برج های ترکیه به نام گالاتا قرار دارد که در طبقه بالای آن رستورانی زیبا و بین المللی قرار دارد. شما می توانید با صرف غذا در این رستوران این برج از غروب و دیدن آب های مرمره لذت ببرید. این برج 700 سال پیش ساخته شده و هدف آن محافظت در برابر دشمنان دریایی بوده است.

پل بسفر و برج گالاتا

کاخ توپکاپی

در قرن 15 میلادی در نزدیکی تنگه بسفر کاخ و عمارتی تاسیس شد؛ به نام توپکاپی که یکی از جاذبه های مهم شهر است و شما می توانید بعد از رزرو تور استانبول از آن دیدن کنید. ساخت این کاخ به دستور سلطان محمد دوم صادر شد و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب کرد.

کاخ چراغان هتلی به شکل کاخ عثمانی

کاخ چراغان استانبول، در زمانی عثمانی کاخی در نزدیکی تنگه بسفر ساخته شد که در حال حاضر جز گرانبها ترین میراث به جا مانده از آن دوران است. اما از آن هنگام تا یک مدت طولانی آن کاخ متروکه بود. در گذر زمان از این کاخ برای امور مختلفی استفاده شد و اخیرا با یک بازسازی اساسی تبدیل به یک هتل 5 ستاره شده است. اما همچنان بخشی از کاخ دست نخورده است و به صورت یک آثار تاریخی باقی مانده است.

پل بسفر و کاخ چراغان

رزرو تور استانبول

شما می توانید از طریق مشاوران hitour24 درباره تور های ارائه شده استانبول اطلاعات دقیق کسب کنید. ترکیه در میان ایرانیان مقصد بسیار محبوب و ارزانی است که به آنئجا سفر می کنند. اگر با رزرو تور می روید به دلیل بازدید از جاذبه های شهر از پل بسفر زیاد دیدن می کنید، و یا از روی آن رد می شوید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.