برج میلاد تهران و معرفی آن

سایت "های هتل" با مجوز آژانس مسافرتی دامون گشت قرن اولین مجموعه ای می باشد که به طور مستقل بخشی از هتل ها را گارانتی نموده و بدون واسطه شما می توانید از خدمات وبسایت و رزرو هتل ها و تورها استفاده نمایید.

برج میلاد تهران و معرفی آن

۲۷۱ بازديد

تهران مناطق گردشگری زیادی دارد، اما قطعا همه مردم ایران برج میلاد تهران را می شناسند و هر کسی که به تهران سفر کرده و یا از دور دست ها آن را دیده. برج میلاد تهران ششمین برج بلند مخابراتی دنیا است و مسافران آن را به عنوان نماد تهران می شناسند. طی سال های اخیر بخش های زیادی به برج اضافه و بازسازی شده است. می خواهیم در این مقاله درباره همه بخش های برج میلاد صحبت کنیم.

درباره برج میلاد تهران

تاریخچه برج میلاد تهران

ایده ساخت برج میلاد در سال 1370 داده شد و در سال 1376 استارت طراحی و ساخت آن انجام شد. ساخت این برج بلند یازده سال طول کشید و در سال 1387 افتتاح شد. در ابتدای ورود به مجموعه پارک دلفیناریوم رو می بینید که شامل دو دلفین به نام آلفا و کاسیا و یک شیر دریایی زندگی می کنند. متاسفانه در چند سال اخیر این پارک بسته شده و بازدید از آن ممکن نیست.

 

پارک دلفین برج میلاد تهران

معرفی برج

این برج بلند ترین سازه کشور، سومین برج بلند خاورمیانه و ششمین برج مخابراتی دنیا است، و امروزه همه آن را به عنوان نماد تتهران می شناسند. برج میلاد در زمینه ارتباطات بی سیم در شهر تهران پیشرو و زیر ساخت مطلوبی دارد. این مجموعه تنها برج نیست و در محوطه اطراف آن را هم شامل می شود. مراکز تجاری، رستوران، خدمات پذیرایی، مرکز همایش، موزه و خدمات گردشگری و... را هم شامل می شود. قرار است در آینده از فاز دوم بهره برداری شود که شامل مرکز خرید، برج هتل، و برج اداری است.

 

ویژگی برج میلاد تهران

شما می توانید با مراجعه به سایت hihotel هتل های نزدیک برج میلاد را ببینید و با هم مقایسه کنید.

برج میلاد کجاست؟

در منطقه 2 تهران محله کوی نصر تپه ای به وسعت 75 کیلومتراست که برج بر روی آن قرار دارد. این منطقه در شمال غرب تهران واقع شده است و دورتا دور برج، بزرگراه های کلیدی و مهم شهر قرار دارند.

برای رزرو تور تهران و بازدید از برج میلاد به سایت hitour24 مراجعه کنید یا به مشاوارن ما تماس بگیرید.

بخش های تفریحی برج میلاد تهران

برج میلاد بخش تفریحی متفاوتی دارد که برخی در پایین برج در اطراف مجموعه و برخی در بالای برج است.

در طبقه سوم برج سکوی دی بسته است که چشم اندازی از شهر به شما می دهد.

بخش دیگر موزه هدایا و دست نوشته های شهرداری است. که بخشی در بالای برج قرار دارد و بخشی در پایین برج، برخی دیگر از آثار موزه کره جغرافیایی قدیمی متعلق به قرن 17 تا 20 میلادی است. طبقه چهار موزه سکه قرار دارد که شامل 160 مدل سکه از دوره هخامنشی، ساسانی و اشکانی است.

یکی دیگر از بخش های مهم برج سکوی دید باز برج میلاد است که در ارتفاع 280 متری از سطح زمین قرار دارد و دور تا دور دوربین هایی برای تماشای نقاط مختلف تهران کار گذاشته اند. در مرکز این طبقه آثار نقاشان مطرح و صنایع دستی گوناگون را میبینید، که آثار خود را به نمایش گذاشته اند.

در طبقه آخر که در ارتفاع 302 متری از سطح زمین است، گنبدی با ارتفاع 13 متر قرار دارد، که علاقه مندان می توانند از آن بازدید کنند.

تفریحات برج میلاد تهران

رستوران های برج میلاد تهران

در اطراف مجموعه برج میلاد رستوران های متعدد و زیادی قرار دارد که غذاهی بین المللی و فرنگی زیادی در منو خود دارند. اما در طبقه ششم برج میلاد، رستوران گردان قرار دارد که خیلی ها نام آن را شنیده اند. این رستوران بزرگترین رستوران گردان جهان است با ظرفیت 400 نفر و در هر ساعت یک دور کامل می زند و تمام نمای شهر را به شما نشان می دهد.

در طبقه دهم برج رستوران با امکانات VIP قرار دارد که گنجایش 100 نفری دارد و در دور تا دور رستوران فضای دید شهر را برای میهمانان خود فراهم کرده است.

در طبقه چهارم کافه تریا ویونا قرا دارد که بلند ترین کافه جهان می باشند که در ارتفاع 266 متری از سطح زمین قرا دارد.

رستوران گردان برج میلاد تهران

هتل های اطراف برج میلاد تهران

اگر می خواهید هتل شما نزدیک محل برج باشدی حتما این بخش را مطالعه بکنید. زیرا دسترسی به برج بسیار سخت است و مشکل ترافیک در تهران وجود دارد. پس پیشنهادی می کنیم برای رزرو هتل در تهران یکی از موارد زیر را انتخاب کنید.

  • هتل آپارتمان تاوریژ: فاصله تا برج 5.32 کیلومتر
  • هتل آپارتمان تاج محل: فاصله تا برج 6.20 کیلومتر
  • هتل نیلو تهران: فاصله تا برج 6.82 کیلومتر
  • هتل ورزش تهران: فاصله تا برج 7.16 کیلومتر
  • هتل هما تهران: فاصله تا برج 8.10 کیلومتر
  • هتل اسپیناس تهران: فاصله تا برج  8.10 کیلومتر

مواردی که ذکر شده جزء بهترین و نزدیک ترین هتل هایی هستند که به برج میلاد نزدیک می باشند. می توانید برای رزرو هتل در تهران به سایت hihotel مراجعه کنید.

هتل تاویرژ برج میلاد تهران

هتل تاویژ برج میلاد تهران

حرف آخر

برج میلاد را می شود جز مهم ترین آثار گردشگری تهران دانست، همانطور که در ابتدا به آن اشاره شد، این برج نماد تهران است و خیلی از گردشگران خارجی و ایرانی از این برج دیدن می کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.