موزه‌های داخل حرم مشهد

سایت "های هتل" با مجوز آژانس مسافرتی دامون گشت قرن اولین مجموعه ای می باشد که به طور مستقل بخشی از هتل ها را گارانتی نموده و بدون واسطه شما می توانید از خدمات وبسایت و رزرو هتل ها و تورها استفاده نمایید.

موزه‌های داخل حرم مشهد

۳۱۶ بازديد

اگر بخواهیم یکی از تورهای داخلی پر طرفدار را نام ببریم بدون شک شهر مشهد یکی از اولین انتخاب‌هاست. ما مسلمانان احترام و علاقه خاصی به امامان خود داریم. به برکت وجود امام رضا(ع) در مشهد است که زائران را به سمت خود را روان می‌کند. علاوه بر مسافران داخلی، مسافران خارجی زیادی به این شهر سفر می‌کنند. رزرو تور مشهد یک پکیج تمام و کمال برای مسافران است. زیارت امام مهربانی‌ها، بازدید از جاذبه‌های گردشگری، تفریحات و سرگرمی‌ها، مراکز خرید و رستوران و... از ویژگی‌های رزرو تور در مشهد است. یکی از جاذبه‌های دیدنی مشهد موزه‌های داخل حرم مشهد هستند. در ادامه موزه‌های داخل حرم امام رضا(ع) را به شما معرفی می‌کنیم.

در کنار تمام این‌ها هتل‌های بی شمار مشهد رزرو هتل در مشهد را آسان کرده‌اند. هتل‌ 5 ستاره مشهد، هتل‌ 4 ستاره مشهد، هتل‌ 3 ستاره مشهد و هتل آپارتمان شیک مشهد باب هر سلیقه و بودجه‌ای هستند. برای رزرو هتل در مشهد به آژانس مسافرتی "های هتل" مراجعه فرمایید.

موزه‌های داخل حرم مشهد
 

بررسی موزه‌های داخل حرم مشهد

موزه مرکزی آستان قدس رضوی یکی از پربارترین موزه‌های ایران است. اشیای گران بهای جمع آوری شده در این موزه از سری هدایای ویژه به حرم مطهر می‌باشد. به دلیل ارادت و عشق به امام رضا(ع) هدایای اصیلی به خزانه حرم ایشان تقدیم شده است. هدایای ارزشمند در سال 1316 برای اولین بار برای تماشای عموم آورده شد. پس از آن در سال 1324 در جوار مقبره شیخ بهایی بنایی سه طبقه به عنوان موزه ساخته شد. در سال 1356 نیز اقدام به ساخت موزه‌ای کامل و جامع در تالار تشریفات مشهد کردند. این موزه از 11 گنیجنه تشکیل شده که هریک از این قسمت‌ها خود به موزه‌ای تبدیل شده‌اند.

موزه‌های داخل حرم امام رضا
 

موزه‌های داخل حرم مشهد عبارتند از:

  • موزه تاریخ حرم رضوی
  • موزه هنرهای تجسمی
  • موزه تمبر و پست
  • موزه اسکناس
  • موزه ظروف
  • موزه ساعت
  • موزه آبزیان
  • موزه سلاح
  • موزه نجوم
  • موزه مدال
  • موزه سکه

معرفی موزه تاریخ حرم رضوی

موزه تاریخ یا گنجینه تاریخ حرم امام رضا(ع) محل جمع آوری هر آنچه مربوط به تاریخ می‌شود است. حوادث تاریخی و مهم و همچنین اشیای مربوط به زمان‌های دور در موزه تاریخ نگهداری می‌شود. این موزه ابتدا به طور رسمی در سال 1378 افتتاح شده است. تمامی کتیبه‌های طلایی، عکس‌های تاریخی، وسایل روشنایی، محراب زرین، ضریح‌های فولادی و... در این مکان قابل رویت است.

موزه‌ مرکزی حرم مشهد
 

معرفی موزه هنرهای تجسمی

هنرمندان و دوست دارن بسیاری آثار هنری و تجسمی را به حرم رضوی تقدیم کرده‌اند. تمامی این تابلوها از جمله آثار کمال الملک و دیگر بزرگان نقاش در این موزه جمع آوری شده است. سال راه اندازی این موزه نیز به سال 1378 بر می‌گردد.

معرفی موزه تمبر و پست

گنیجنه تمبر مشهد از غنی‌ترین گنیجنه‌های این موزه است. زیرا تمبرهای قدیمی اهدایی به حرم بیش از صدهزارتا می‌باشد. برخی از این تمبرها قدمتی بسیار دارند. نخستین تمبر پستی که به پنی سیاه معروف است نیز در این موزه وجود دارد. آثار پستی و تمبر 240 کشور در این موزه به چشم می‌خورد.

معرفی موزه اسکانس

سال تاسیس این گنجینه همزمان با موزه تمبر در سال 60 است. اسکانس‌های ایرانی و 80 کشور دیگر در ویترین‌های موزه جای گرفته‌اند. شما می‌توانید تاریخچه بانک و چاپ پول، واحدهای پول ایران و دیگر کشورها گردآوری شده است. جالب است بدانید اسکناس‌های جنگ جهانی اول نیز قابل دیدن هستند.

موزه‌ اسکناس حرم رضوی
 

معرفی موزه ظروف

موزه ظروف در طبقه دوم واقع شده و در سال 1378 افتتاح شده است. ظروق چینی، بارفتن، فلزی، سفالی زیبا با رنگ‌های خاص زمان قاجار در این موزه جای گرفته‌اند. تکنیک مشبک و برجسته و رنگ‌های سفید و آب و هفت رنگ چشم‌ها را به خود خیره می‌کند.

معرفی موزه ساعت

 ساعت‌هایی قدیمی و اصیل را تنها در ای موزه می‌توانید تماشا کنید. ساعت آفتابی با توپ خورشیدی، ساعت آفتابی، مکانیکی، استوایی، قطب نما، تقویم آفتابی از دیگر اجزای تشکیل دهنده این موزه هستند.

معرفی موزه آبزیان

در موزه مرکزی هر آن چه تصورش کنید به چشم می‌خورد. موزه آبزیان در طبقه دوم قرار دارد و از هیجان انگیزترین قسمت‌هاست. انواع نرمتنان، صدف، حلزون و تاکسیدرمی ماهی‌ها، سفره ماهی، شیطان دریا، کوسه ماهی در این موزه به نمایش داده شده است.

گنجینه آبزیان داخل حرم مشهد
 

معرفی موزه سلاح

همانطور که انتظار می‌رود سلاح‌های جنگی در موزه سلاح که یکی از موزه‌های داخل حرم است وجود دارد. سلاح‌های سرد و گرم از 400 سال پیش در این موزه گردآوری شده است. تفنگ، باروت، کمان، سپر و... از این تجهیزات هستند.

معرفی موزه نجوم

اگر به نجوم علاقه مند هستید این موزه را از دست ندهید. اشیا و ادوات مربوط به نجوم با قدمت بسیار را در این موزه می‌توان ببینید. کره سماوری، تلسکوپ، دوربین چشمی و... از این موارد می‌باشند.

موزه‌های داخل حرم
 

معرفی موزه مدال

طبقه همکف موزه را به مدال‌ها اختصاص داده‌اند. تمامی مدال‌های ورزشکاران بزرگ ایرانی از تختی تاکنون به موزه حرم تقدیم شده است.

معرفی موزه سکه

یکی از کامل‌ترین موزه‌های سکه در این موزه سکه حرم است. در این موزه سکه‌های بیش از 50 کشور از پیش از اسلام جمع شده‌ است.

هتل‌های نزدیک به موزه‌های داخل حرم عبارتند از:

جهت رزرو تور مشهد به قیمت ارزان می‌توانید به سایت "های تور" مراجعه کنید.

 
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.